Preskoči na glavno vsebino

Socialni eksperiment oziroma miti, resnice, komentarji, očitki in stigmatizacija

Trenutno je eno tako neugodno obdobje, saj sva dva od treh članov posadke vezana na šolski koledar, kar pomeni, da lahko potujemo le v času šolskih počitnic. To letos pomeni, da nam je za skoraj tri mesece onemogočeno malo resneje potovati. Tudi prvomajske bodo letos ponovno bolj skromne, a zato smo z mislimi že v poletju, ko načrtujemo en daljši camping roadtrip po Franciji od juga proti severu. Kako bomo vso opremo spravili v avto in ali bomo potrebovali strešni kovček, preverimo in poročamo v kratkem. 
Še malo ... 😏

Da bomo laže prestali čas kislih kumaric, bomo danes na kratko opisali "socialni eksperiment", ki smo ga čisto slučajno izvedli malo po nakupu vozila, to je aprila 2022. Čez prvomajske praznike smo se odpravili na obalo, kjer smo avto parkirali na prijateljevem dvorišču. Prijatelj, ki ima na Facebooku ogromno število sledilcev (ne nujno prijateljev), je za šalo objavil fotografijo našega avta na svojem dvorišču in pripisal nekaj v smislu "sanje se uresničujejo". Komentarji in odzivi so se vsuli nekaj sekund po objavi in njihovo število je iz ure v uro naraščalo. 

Veliko je bilo lepih in pozitivnih komentarjev, všečkov, srčkov in čestitk, ampak prednjačili so žmohtni, obsežni in angažirani negativni komentarji specialistov z raznoraznih področij, nenadoma zelo zavzetih okoljevarstvenikov in podobnih strokovnjakov. Nekateri so leteli celo tako nizko in osebno žaljivo, da smo gospoda prosili, naj objavo umakne ali vsaj pokomentira, da avto ni njegov, saj smo se počutili krive, a se ni dal. Rekel je, da se bo tako lepo pokazal marsikateri karakter. Kar seveda drži. Pokazalo se je marsikaj. Recimo tudi dober razlog, zakaj sami dolgo sploh nikomur nismo povedali, kateri avto kupujemo ...

Objava je zdaj že izbrisana, zato bomo nekaj komentarjev povzeli po spominu. Najbolj sočni so se tja prav dobro vtisnili. Zaradi boljše preglednosti jih bomo podali po alinejah, kasneje pa pokomentirali z lastnimi uporabniškimi izkušnjami. Seveda je bilo komentarjev mnogo več, a tu smo nekako tematsko strnili najbolj očitne.
  1. Te bom vprašal poleti, ko boš ostal v zastoju na avtocesti proti morju brez baterije na 40 °C.
  2. Najbolj nespametna odločitev v življenju! Ampak človek, ki da 120.000 € za taki avto, ima itak prevelik ego, da bi priznal, da se je napizdil.
  3. Največji nateg stoletja. Samo idiot lahko misli, da se bo to obneslo. Me zanima, kaj bo po enem letu, ko bo vse začelo crkovat.
  4. Zaradi vas bomo vsi ostali brez elektrike.
  5. Hja, tega si mi, navadni smrtniki, ne moremo privoščiti. Vi očitno imate denar, da ga zapravljate za navidezni luksuz.
Gremo torej lepo po vrsti.

1. Prvo poletje je mimo. Z največjim veseljem pričakujemo naslednjega. Medtem smo se do hrvaške Istre iz Maribora pripeljali vsaj 10-krat, tudi v najvišji sezoni in v času zastojev. Brez težav. Običajno smo do cilja (pribl. 350 km) prispeli brez vmesnega polnjenja. Če smo polnili, smo polnili na Supershargerju na Kozini, ki je bil do lanskega avgusta celo brezplačen. Brez baterije v avtocestnem zastoju na 40 °C, s tem je komentator najbrž mislil na to, da bo v avtu potemtakem 100 °C, lahko ostaneš le, če si popoln bedak. Možnosti, da se to zgodi, so popolnoma enake, kot da v identični situaciji ostaneš brez bencina ... S tem da, verjeli ali ne, tesla sam preračuna in predvidi situacije ter voznika opozori na to, kdaj in kje je polnjenje optimalno za dosego cilja. Torej če vse to ignoriraš, potem se ti morda celo pripeti tak scenarij ...  Tudi ko se stoji v zastoju, klima in vse ostalo deluje brezhibno, to pa se na porabi baterije ne pozna kaj dosti. Tako da to trditev proglašamo za mit.

2. Po enajstih mesecih lahko rečemo, da je bila to naša najboljša možna odločitev glede na kilometre, ki jih dnevno prevozimo. O velikosti svojega ega sami težko razpravljamo, a glede na to da se trudimo pisati realno, ne vidimo smisla v laganju ne drugim ne sebi. Kar se tiče 120.000 €, ki smo jih dali za avto, lahko komentiramo le tako 😆😆😆. Bili bi veseli, če bi imeli možnost odšteti tako vsoto za nakup avtomobila. Vsak lahko pogleda, kakšne so realne cene, in se prepriča o tem, da naš model, kljub temu da velja za "super avto", ne stane nič več kot recimo novi passat s polno opremo, kakršnega smo vozili prej, in ni zbujal nikakršne zavisti in ugibanja o našem superiornem finančnem položaju. (Seveda nismo kupili novega.)

3. Res še ni minilo eno leto, a po enajstih mesecih z avtom ni bilo nobenih težav. Edini strošek, ki smo ga imeli, je bil nakup zimskih gum in njihova menjava. Vsekakor pa naredimo podrobno letno poročilo, ko bo leto naokoli.

4. Prav. To so špekulacije, ki jih je poln internet. Nismo strokovnjaki s tega področja, tako da se v to ne bomo spuščali. Svet gre v to smer, kaj bodo te nove tehnologije dejansko prinesle, bomo videli po določenem času. Vsaka, v določenem času napredna, nova tehnologija je od nekdaj burila duhove ljudi. Logično. Tudi mi nismo imuni na to, dvomimo, se sprašujemo, a to ne pomeni, da ne bomo poskusili ... in poskusili smo. Tudi prvi vlaki so v ljudeh zbujali strah, prinesli so številne spremembe in teh sprememb so se ljudje bali ... Ampak kje bi bil človek brez sprememb, brez napredka? Tudi elektrike, za katere izgubo se tako bojimo, brez napredka in določenega tveganja ne bi bilo. Smo pa že poudarili, da se zavedamo, da električna vozila niso ekološka, in še enkrat poudarjamo, da se za nakup nikakor nismo odločili zaradi ekologije.

5. Hja, pač nismo navadni smrtniki 😂😂😂! Na ta očitek smo že tudi odgovorili. Za ta avto smo se odločili ravno zato, da bi prihranili denar in nikakor ne zavoljo luksuza. Je pa fino, da za vložen denar dobiš tehnološki presežek.

Na koncu se še enkrat zahvaljujemo gospodu, ki je prevzel breme stigmatizacije in z nasmehom na obrazu pustil, da se je en vikend nanj zlivala vsa gnojnica zavisti, očitkov in negativizma, ki so bili pravzaprav namenjeni nam. 

Pa lep pozdrav!
Tesla 😁


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Roadtrip po Španiji in Portugalski (16. 7.-11. 8. 2024)

Po enem letu smo končno našli čas, da svoje vtise povzamemo še v digitalni obliki. Na tem potovanju smo namreč namenoma svoje vtise vsak dan sproti zapisovali na papir. Uvodnih nekaj besed smo zapisali takoj po prihodu domov, potem pa se je ustavilo ...  Tokrat smo se držali bolj ob morju, saj smo si poleg dogodivščin želeli tudi malo brezskrbnega plažnega vzdušja. Za poležavanje in branje sicer ni bilo časa, a sonca in morja smo se naužili. Vozili smo po zelo raznolikih pokrajinah in doživeli prav neverjetne temperaturne vzpone in padce, 48 stopinj v notranjosti Španije in 12 stopinj na zahodni obali Portugalske. Spodaj je slika naše poti, ki jo na kratko opiše teh nekaj dejstev:  27 dni, 8823 km, 6 držav, 6 jezikov, 13 kampov in 3 hostli  💪 Povzetek stroškov Polnjenje avtomobila - 590 € Cestnine (vključno s tunelom Mt. Blanc) - 450 € Kampi (23 noči) - 1339 € Sobe (3 noči) - 228 € Potopisni dnevnik Na pot smo šli brez kakršnih koli rezervacij. Tudi časovno se nismo...

Tesla na Tesli ...

Dejansko še nismo napisali objave, ki bi bila negativno nastrojena proti Tesli. No, tudi tokrat ne bomo tarnali nad svojo odločitvijo za nakup ali kakor koli drugače izražali nezadovoljstva z avtomobilom. Prav pa se nam zdi, da povemo, da nista ne avto ne podjetje brez napak. Tokrat nas je bolj kot dejstvo,  da smo sploh morali obiskati servis, razočaral sam ljubljanski servis oz. njegove usluge.  Zakaj smo morali na servis? Že par mesecev po nakupu avta, torej pred približno enim letom, se je pri zavoju začelo rahlo klikajoče ropotanje v desnem kolesu. Zvok je bil podoben zvoku kamenčka v kolesu. Takrat smo slučajno na Superchargerju naleteli na serviserja, ki je polnil službeno vozilo, in smo izkoristili priložnost za posvet. Ko smo mu opisali in pokazali težavo, nam je povedal, da gre za manjšo napako, ki pri trojkah ni redka, in jo bodo rešili na servisu. Naj ne bi šlo za nič vitalnega, kar bi vplivalo na varnost nadaljnje vožnje. Na tem mestu se prijaznemu gospodu zahvalj...

Kako spraviti tri tesla v teslo?

Ja, čisto preprosto, dve spredaj in enega zadaj!  Kako pa spraviti v teslo tri tesla z vso opremo za kampiranje, to pa je drugo vprašanje, ki bo zahtevalo podrobnejšo analizo.  V preteklosti smo na tak način potovali s passatom karavanom, v katerega smo natlačili vse in še več - celo retro kamping stole (tiste jugonostalgične), mizo in otroški voziček. Slednjega ne potrebujemo več, stole in mizo pa smo nadomestili z Decathlonovo varianto v kovčku in nabavili malo večji šotor, saj zadnja leta tretji član odprave zaseda nekoliko več prostora. Glede oblačil nismo problematični. Vse si spakiramo v potovalke, ker so bolj prilagodljive od kovčkov, vzamemo najnujnejše in sproti peremo, kjer je možnost. Ker bomo zdaj stremeli k temu, da bomo v vsakem kampu imeli elektriko, bomo tudi kuhali na elektriko, kar prav tako pomeni manj prtljage, saj bo odpadla tudi naša ljuba retro bomba. Tako je bilo nekoč - Luksemburg 2014 Šotorsko smo zadnja leta, zahvaljujoč Decathlonu, bolje opremljeni ...