Po enem letu smo končno našli čas,
da svoje vtise povzamemo še v digitalni obliki. Na tem potovanju smo namreč
namenoma svoje vtise vsak dan sproti zapisovali na papir. Uvodnih nekaj besed
smo zapisali takoj po prihodu domov, potem pa se je ustavilo ...
Tokrat smo se držali bolj ob morju,
saj smo si poleg dogodivščin želeli tudi malo brezskrbnega plažnega vzdušja. Za
poležavanje in branje sicer ni bilo časa, a sonca in morja smo se naužili.
Vozili smo po zelo raznolikih pokrajinah in doživeli prav neverjetne
temperaturne vzpone in padce, 48 stopinj v notranjosti Španije in 12 stopinj na
zahodni obali Portugalske.
Spodaj je slika naše poti, ki jo na kratko opiše teh nekaj dejstev: 27 dni, 8823 km, 6 držav, 6 jezikov, 13 kampov in 3 hostli 💪
Potopisni dnevnik
Na pot smo šli brez kakršnih koli rezervacij. Tudi časovno se nismo omejevali, a vsekakor smo vedeli, da v manj kot treh tednih pot ni izvedljiva, če želimo od nje kaj imeti. Vse, kar smo nekako načrtovali, je bila okvirna krožna zasnova poti. Načrtovali smo še pot na sever, do Altamire, vendar smo se po tehtnem premisleku odločili, da ta del poti izpustimo in se iz Madrida usmerimo proti domu. Zdaj, ko smo doma, nam je morda nekoliko žal, a na poti je bila ta odločitev edina prava. Večer pred odhodom smo glede na razdaljo, ki smo jo želeli prevoziti v enem dnevu, določili dve okvirni točki spanja pred prihodom v Španijo. Tako smo najprej spali v Parmi (Italija) in nato še v Aix-de-Provence (Francija). Obe destinaciji smo poznali s svojih prejšnjih potovanj, tako da smo se odločili za že poznana kampa, s katerima smo bili že prvič zadovoljni.
S polnjenjem
avtomobila nismo imeli večjih težav, ne moremo pa reči, da je šlo vse čisto
gladko, kot smo lahko trdili za svojo lansko pot po Franciji. Po Španiji je bilo
vse v redu, Teslinih polnilnic je dovolj in so tudi na dobrih lokacijah, kar pa
nikakor ne drži za Portugalsko. Takoj po prestopu meje smo opazili, da je na
cestah ogromno, res ogromno, tesel. Lahko bi rekli, da je skoraj vsak četrti
avto tesla. Kar pa je zelo presenetljivo, je pomanjkanje Superchargerjev. Ti so
zelo redki, tisti, ki pa so, so na odročnih lokacijah in zelo zasedeni. Recimo,
ko smo bili v Portu, je bil najbližji od nas oddaljen 86 km ... Torej smo
morali poiskati alternativo, ki smo jo na srečo našli v neki garažni hiši.
Mestne polnilnice in polnilnice na črpalkah so bile ali nedelujoče ali so
zahtevale neke čudne aplikacije, s katerimi se nam ni dalo ubadati. Srečali smo
obupanega Švicarja z električno škodo, ki je skoraj jokal, ker ni vedel, kako
naj pride do Španije, saj na Portugalskem sploh ni našel polnilnic. Ne vemo
sicer, kako imajo drugi avtomobili urejene te zadeve, a nam je na srečo
vendarle avto sam našel primerno lokacijo za polnjenje. Poleg tega nam je
kampiranje omogočalo polnjenje avtomobila kar ob šotoru. No, tudi tukaj je
razlika med Španijo on Portugalsko ... V Španiji to sploh ni bila težava,
medtem ko kampi na Portugalskem tega ne dovoljujejo. Se pa vseeno da ... če si
upaš. Dejstvo je, da avto, če mu zmanjšaš moč polnjenja, kar logično storiš, ne
porabi nič več (celo manj) kot kak, hladilnik, klimatska naprava, TV in še kakšen dodatni aparat, ki
se najde v kamperjih … prispevek za elektriko pa plačamo enak …
Drugi minus
Portugalske v primerjavi s Španijo pa je bilo plačilo cestnine. Imajo zelo
zapleten sistem. Na določenih delih cestnino plačaš sproti na okencu, za
določene pa potrebuješ e-vinjeto, ki pa je tudi ni najbolj enostavno kupiti za
vozila s tujo registracijo, poleg tega si moraš preračunati, koliko boš sploh
porabil in si toliko denarja naložiti.
1. dan, 16.
7. 2024 (Maribor-Parma)
Jutranji
odhod od doma proti Parmi. Kratek sprehod po mestu in spanje v Camp Arizona
(soliden kamp s precej velikim bazenom).
2. dan, 17. 7. (Parma-Aix-en-Provence)
Nadaljevanje
poti proti Franciji, kjer smo prvič polnili na posodobljeni verziji Superchargerja. Postavljanje šotora v Camp Chanteclerc in spanje.
Zgodaj
zjutraj smo pospravili šotor in se odpravili proti prvi od glavnih destinacij.
Navdušeni smo bili takoj ob vstopu v Španijo. Nekako smo se v trenutku počutili
bolj sproščeno in tukaj se je naša pustolovščina zares začela. Preden smo
prispeli na želeno lokacijo, smo se ustavili še v Figueresu, kjer smo si
ogledali Dalijev muzej.
Za prvih nekaj nočitev smo izbrali precej turistično destinacijo, zato nas je malo skrbelo, kako bo z zasedenostjo kampov, a smo dobili prostor v drugem poskusu. Tako smo se za tri noči zasidrali v kampu Costa Brava-Senia-Caballo de Mar. Precej zasedena lokacija, luksuzni kamp in temu primerne cene.
Naslednji
dan smo se kar z avtom odpeljali do Barcelone. Poiskali smo parkirno hišo v
bližini Parka Guel, ki smo si ga nameravali ogledati, a smo žal ostali pred
vhodom, saj so bile vse karte za ta dan razprodane. Treba jih je kupiti
vnaprej. Malce razočarani smo se potem peš odpravili proti katedrali Sagrada
Familia, si privoščili churos in se sprehodili še do Gaudijevih stavb v centru
mesta. Ko smo se vrnili v kamp, smo imeli še dovolj časa za kopanje, na
čudoviti peščeni plaži čez cesto od kampa.
5. dan, 20. 7. (počitek ob morju)
Vzeli smo si dan za počitek brez ogledov. Zanimivo je
bilo, da je bila plaža ves dan relativno prazna, saj so se turisti kopali
predvsem v vodnem parku v sklopu kampa. V bližnji restavraciji smo si privoščili tudi pravo špansko pojedino s paello in lokalnim vinom, po zelo ugodni ceni.
6. dan, 21. 7. (še enkrat Barcelona in pot do Almarde blizu Valencije)
Zjutraj smo
se odpravili ponovno v Barcelono. Na poti smo doživeli strašno nevihto, zato je
bil zrak v Barceloni prav neznosen. Bili smo na meji slabosti. Najprej smo si
ogledali stadion Camp Nou, ki so ga ravno obnavljali oziroma je bil novi v
izgradnji. Kljub temu je bil naš nogometni navdušenec zadovoljen z obiskom
trgovine. Nato smo se odpeljali do garažne hiše, ki smo jo že poznali, saj smo
dan prej na spletu kupili karte za Parc Guel, ki smo si ga zdaj lahko ogledali,
čeprav se v strašanski sopari in rahli megli ni izkazal v vsej svoji veličini.
Po ogledu parka smo še malo pešačili po mestu in se nato podali na pot proti
Almerdi v bližini Valencije. Tam smo rezervirali precej poceni prenočišče v La
siesta hostel, saj smo bili pozni in preutrujeni za postavljanje šotora.
Soparna Barcelona nas je preveč utrudila.
Ko smo se po
nekaj divjih dneh malo naspali v pravih posteljah, smo se odpravili v
Valencijo, ki nas je zelo navdušila. Moderni del Valencije je otrok poimenoval
evropski Dubai 😆Poleg stare in moderne arhitekture nas je očarala tudi
tržnica. Za nameček pa smo v centru srečali (no, videli) Billyja Gibbonsa, člana
zasedbe ZZ top 😀
8. dan, 23. 7. (Alicante, Benidorm)
Po
dopoldanskem počitku smo se podali v Alicante, ki pa nas ni prepričal, saj je
vse skupaj bolj malo špansko in bolj angleško. Zato smo se raje odpravili na plažo
Platja del Paradiso, ki je bila relativno prazna, a zelo lepa in prijetna.
9. dan, 24. 7. (na poti proti Andaluziji)
Pospravili
smo šotor in se podali na pot v smeri Malage. Vmes smo dvakrat polnili avto na
Superchargerjih ob supermarketih. Otroka sta seveda pritegnila in navdušila
Taco Bell in Dunkin' Donuts, kar nam je popestrilo čas polnjenja. Sicer pa smo
bili veseli, da smo v klimatiziranem avtu, saj je bilo zunaj 44 stopinj.
10. dan, 25. 7. (Gibraltar)
Po zajtrku smo se odpeljali proti Gibraltarju, kjer smo skoraj uro stali v koloni na meji (vstop z osebno).
11. dan, 26. 7. (Ronda in Alhambra)
Okoli 12. ure se nam je uspelo odpraviti iz kampa proti Rondi. Vozili smo se skozi osupljivo pokrajino na nadmorski višini 1500 m. Ronda je fascinantna in absolutno vredna ogleda (akvadukt, arena), pravi andaluzijski utrinki.
Sledil je premik proti Sevilli. Na poti smo se najprej ustavili v mestu Cadiz, ki ima zelo lep razgled, tam spili pijačo in se odpravili proti naši ciljni destinaciji.
13. dan, 28. 7. (pot na Portugalsko, bližina
Lagosa)
Zjutraj smo se počasi, čisto
neobremenjeno, podali na pot od Seville proti mestu Faro na Portugalskem. Ker
nismo bili pozorni na e-vinjeto, ki jo potrebuješ na določenih delih AC na
Portugalskem, smo na prvem izvozu zavili na regionalno cesto in pot nadaljevali
po lokalnih cestah in cesticah. Doživeli smo manjši kulturni šok, ker smo
vozili po res zakotnih vasicah, a vse skupaj je imelo poseben čar. To ni bil
več Texas, ampak Bangladeš😉Na poti smo se ustavili v dveh
kampih, ki pa nikakor nista ustrezala pričakovanjem. Ne po urejenosti, pač pa
po tem, da ni bilo niti malo sence. To je šoferja tako naživciralo, da se je
odločil pot kar nadaljevati do pokrajine Algarve. Tam smo pri Lagosu našli
super kamp Camping Canelas, kjer smo ostali 3 noči.
14. dan, 29. 7. (dan za regeneracija, Algarve, Lagos - plaža)
Tu smo imeli sicer nekaj težav s
spanjem, zaradi soseda, ki se je pol noči pogovarjal zelo naglas po telefonu
(zvočnik), pozneje pa spet zelo naglas poslušal neke podkaste. Drugo noč mu je
šofer vrnil s heavy metalom, mati in otrok pa sta zelo udobno spala v klimatiziranem
avtu (na camping mode)😜 Tretjo noč je bil mir.
Dopoldne smo nameravali obiskati obalne jame Benagil, a je bila z avti strašna gneča in kaos, zato smo poiskali drugo plažo. Pravzaprav smo jih obiskali kar nekaj, a kopali se nismo kaj dosti, saj je bilo morje mrzlo in valovi zelo visoki (rdeče zastave). Bilo je pa čudovito. Prav vsaka plaža nas je očarala, čeprav smo morali ponekod kar precej pešačiti po strmini do obale. Zvečer smo se pa le namočili v bazenu v kampu in se potem zabavali z biljardom in ročnim nogometom ter se osvežili, eden s sladoledom, dva z vinho verde.
16. dan, 31. 7. (proti Lizboni)
Proti Lizboni smo vozili po stari
cesti, ker nismo kupili e-toll (vinjete). Iskali smo jo na poštah, a nam je
nikjer niso mogli dati, ker jih niso imeli avtomobile s tujo
registracijo.
Pot je bila kljub temu zanimiva in
nič kaj dosti daljša. Polnili smo na zelo zakotnem in neurejenem
Superchargerju, na katerega smo čakali skoraj 40 minut.
V bližini Lizbone smo se zasidrali v odličnem kampu Orbitur, potem pa smo se malo vozili po sumljivem predmestju in iskali Leroy Merlin, saj smo v prejšnjem kampu pozabili adapter za industrijsko vtičnico, ki se uporablja za napeljavo elektrike v večini kampov. Našli smo ga!
17. dan, 1. 8. (Lizbona)
Odlično smo spali, saj se ponoči
zelo shladi. Po zajtrku smo se odpeljali v Lizbono (30 minut). Parkirali smo v
garažni hiši v strogem centru (zelo normalne cene) in si peš ogledali mesto.
Povzpeli smo se po strmi ulici, na hribu z razgledom spili pijačo, nadaljevali do
ulice Rua da Bica de Duarte Belo, ki velja za eno najbolj fotogeničnih ulic na
svetu in po kateri vozi znana rumena "gondola". Potem smo se skozi
center vrnili po avto in se odpeljali še do Torre Belem. In domov ... počivat
... ni ostalo časa za plažo, ki je bila ob kampu.
S težkim srcem smo zapustili kamp,
ki nam je le v dveh dneh prav prirasel k srcu. Srečali smo še ene Slovence!
Odpravili smo se proti Portu. Vmes smo se ustavili še v Nazareju, kjer smo si
ogledali valove, ki pa niso bili tako zelo visoki, kot so lahko. Kljub temu pa
so bili mogočni in fascinantni. Na plaži ni bilo mogoče dolgo stati, ker je
neznansko pihalo. Zaradi vetra smo komaj spili pijačo v baru 😐
19. dan, 3. 8. (Porto)
Po zajtrku smo šli v Porto. Imeli
smo nekaj težav s polnjenjem, ki so opisane že v uvodu, a smo v neki garažni
hiši na obrobju mesta našli polnilnico, priklopili, se malo sprehodili, pojedli
pastel de nata in se vrnilo po avto. Potem smo se odpeljali kar v center in
brez težav našli parkirišče ob cesti, ki je bilo brezplačno, verjetno ker je
bila sobota. Najprej smo poiskali knjigarno Lello in bili presenečeni nad
gnečo. Pred leti, no, pred Harryjem Potterjem, je bila to čisto normalno
dostopna knjigarna, zdaj pa se pred njo vijejo kolone. Kljub temu smo preko
aplikacije kupili karte (cena se odšteje pri nakupu knjige), med čakanjem na našo
uro vstopa pa smo si ogledali stari del mesta, s strmimi ulicami, rečnim bregom
in fascinantnim Eifflovim mostom. Otrok je še komaj hodil, a je bil pozneje
očaran nad notranjostjo knjigarne. Vsekakor je vredna ogleda, ker je res
edinstvena.
Tukaj se je naša smer obrnila nazaj
proti domu. Veseli smo bili, da smo se vračali v Španijo, predvsem zaradi
infrastrukture. Žal smo morali še enkrat polniti na Portugalskem, spet pred
neko stavbo, kjer ni bilo nikjer ničesar, smo pa čakali le 5 minut. V Salamanci
smo ponovno rezervirali sobo v centru. Parkirali smo v bližnji garažni hiši
(normalne cene). Mesto je zaživelo šele po 20. uri. Ko smo se prej odpravili do
marketa, smo se počutili kot v mestu duhov, prav nikjer nikogar. Zvečer smo se
sprehodili skozi mestno jedro, s fascinantnimi zgradbami, univerzo ...
Salamanca se nam je, poleg Seville, najbolj vtisnila v spomin.
21. dan 5. 8. (proti Madridu)
Odločili smo se, da izpustimo
Toledo, ki smo ga najprej načrtovali, in gremo kar direktno v Madrid. Pot je
bila zelo prijetna, cesta prazna, brez cestnin. Našli smo zelo ugoden kamp v
predmestju. Ko smo se utaborili, je bilo še relativno zgodaj, zato smo se kar z
avtom odpeljali na ogled stadiona San Bernabeu (Real Madrid). Vstopnice smo
kupili po spletu, kar isti dan. Našemu Nogometastičnemu je bilo seveda zelo
zanimivo. Parkirali smo na parkirišču ob cesti, ki ja avgusta brezplačno,
saj ni nikjer žive duše, turisti pa se običajno vozijo z javnim prevozom.
Začeli smo načrtovati pot proti
domu. To je vedno najbolj stresni del poti, saj smo videli že večino stvari, ki
smo jih hoteli videti, hkrati pa smo že malo utrujeni in naveličani poti,
šotora in selitev. Ker smo bili precej oddaljeni od doma, smo načrtovali vsaj 4
postanke.
Najprej smo načrtovali, da gremo v mesto z metrojem, a si je šofer premislil, ker ni hotel trpeti vročine na javnih prevozih. Tako smo se tudi v center Madrida podali z avtom. Garažnih hiš je dovolj, da smo brez težav parkirali (plačali smo 2 € na uro - zelo ugodno). Kolikor nam je dopuščala vročina (40 in več), smo si ogledali mesto. Nismo se odločili za obisk galerij in muzejev, ker smo bili že precej siti vsega. Raje smo si privoščili tapas in sangrio ter malo srkali utrip mesta. Madrid nam je všeč, a je pač klasično velemesto ... Popoldne nam je ostal čas za druženje in posedanje v senci pred šotorom.
23. dan, 7. 8. (proti domu, Lleida oz. Sant Llorene de Montgai)
Začeli smo pot proti domu. Šofer se
je odločil za pot čez Alpe. Vozili smo čez gore, suhe planjave in puščave.
Prispeli smo v vrhunski kamp La Noguera ob jezeru in z velikim bazenom. Žal nam
je bilo, da smo ostali le eno noč ...
24. dan, 8. 8. (proti domu, Andora, Albi)
Naša španska avantura je bila pri koncu.
Malo otožni smo zapustili Španijo in se podali v Alpe. Želeli smo videti
Andoro, a nas ni prav posebej ganila. Ustavili smo v nekem nakupovalnem objektu in
vsaj malo upravičili obisk. Na meji iz Španije v Andoro ni bilo nobene gneče
(osebna), smo pa na meji iz Andore v Francijo čakali gotovo eno uro. Na meji so nas
Francozi tudi podrobno zaslišali, kam gremo in s kakšnim namenom. Dobro, da smo
imeli vsaj delno predstavo, kje bomo prenočili - v mestu Albi v Franciji. V
Albiju smo našli super kamp, ki nas je spomnil na našo lansko francosko krožno
pot, s katero smo imeli zelo lepo izkušnjo.
25. dan, 9. 8. (proti domu, iz Albija proti
Lyonu)
Pred odhodom smo si ogledali mestece Albi, ki je prav čudovito. Presenetilo nas je. Navdušeni smo bili nad trdnjavo, tržnico in utripom mesta.
Pot nas je vodla dalje proti Lyonu. V Camping de Lyon, kjer smo spali lani, tokrat ni bilo prostora. V splošnem je avgusta povsod precej bolj zasedeno kot julija. So nas pa na recepciji usmerili v Camping de'l Ecluse. Ta je bil malo bolj divji, a z zelo lepimi sanitarijami in veliko prostora. Malce neugodno je bilo tudi, ker nikjer ni bilo mogoče dobiti hladne pijače. Vozili smo se do mnogih supermarketov in tudi manjših marketov, a nikjer ni bilo pijače v hladilniku.
Na koncu pa je bil dan čisto
ok.
26. dan, 10. 8. (proti domu, do Milana)
Zjutraj smo se podali na prot proti Italiji. Na poti smo rezervirali Camping
Vilage City of Milan, ker nam ni bilo več do tveganja, da ne bi bilo prostora, saj
smo bili pošteno izmučeni. Vožnja je bila dolga in zelo dolgočasna. In malo smo
zašli, tako da smo morali v predor skozi Mt. Blanc, kjer smo za vstop čakali
eno uro. Na cilj smo prišli ob 19.30. Dostop do
kampa je bil omejen, saj se je v neposredni bližini odbijal nek latino festival (ni
bilo moteče, ob 23. uri je bilo vse tiho) in je policija usmerjala promet.
Šotor smo postavljali v roju komarjev in vlažni soparni vročini. Kamp je bil
sicer ok. Šofer je izgubljal živce zaradi komarjev, a ga je pivo za 8 € iz kamp
trgovine/bara vsaj za silo pomirilo. Ko nam je uspelo postaviti šotor, smo se
odpeljali iskat trgovino in si pri Indijcu nabavili živež ter obnovili zalogo
repelenta.
27. dan, 11. 8. (do doma)
Zjutraj smo ekspresno spakirali in se podali še na hiter ogled Milana. Prazne ceste. Parking v samem centru ob cesti (zastonj, ker je bila nedelja). Sprehodili smo se toliko, da smo začutili mesto, malce napasli oči v Galeriji Vitorio Emanuele in se ozrli po trgu pred stolnico.
No, tako ... veliko smo doživeli … Zato
je trajalo eno leto, da smo se pripravili do tega, da stvari natipkamo in
podrobneje zapišemo. Naslednjič bomo vsekakor objavo ustvarjali sproti, čeprav
imajo zapiski v zvezku poseben čar in dodatke, ki so samo naši 😇
Komentarji
Objavite komentar