Čakali smo primerno priložnost za preverjanje mita o zimskih razmerah in težavah električnih vozil. Čisto po naključju je naneslo tako, da smo se v postavi 3 + 1 odpravili na pot proti približno 450 km oddaljeni bavarski prestolnici.
Na platišča smo namestili aero pokrove, ki za kak odstotek zmanjšajo porabo, nastavili predgretje baterije in na pot odrinili s 94 % baterije, kar naj bi v idealnih pogojih zadostovalo za 518 km. Zunanja temperatura je bila - 5 °C. Sistem nam je predlagal eno polnjenje, in sicer po 178 km na Superchargerju v Lieznu v Avstriji. V začetku je navigacija kazala, da bomo do te polnilnice prispeli z 31 % baterije, med vožnjo pa se je ta odstotek dvignil na 40. Na to vplivata dvig zunanje temperature ter zmerna hitrost vožnje. Ves čas smo se držali predpisov, tudi na območjih z "eko omejitvijo" IG-L (100 km/h) smo se v izogib težavam bolj ali manj držali omejitve, čeprav bi naj bili iz tega izvzeti.
V Lieznu smo ga v 20 minutah dopolnili do 80 %, kar nas je stalo 21,73 € (cena kw/h v Avstriji je 0,53 €). Medtem smo pojedli malico in poiskali wc na bližnjem bencinskem servisu. Odločili smo se, da bomo delali krajše postanke, saj je pot tako prijetnejša in tudi za otroke bolj znosna.
Stali smo še enkrat, da smo si avto pripravili za München in prvi del poti nazaj. Za naslednjo polnilnico smo tako izbrali Supercharger v Rosenheimu v Nemčiji, kjer je cena kW/h nekoliko višja, in sicer 0,58 €. Dopolnili smo ga do 78 %, stali smo približno 15 minut, toliko da smo šli na wc v hotel, ob katerem so polnilnice. Tokrat nas je polnjenje stalo 17,71 €. Tukaj smo naleteli na lep balkanski prizor 😂
Na Avtobahnu smo morali legalno preizkusiti zmogljivost dveh motorjev s skupno močjo 366 kW. Moški del ekipe bi rekel, da je zverca kraljevala na cesti, medtem ko je ženski del zadrževal dih in čakal na konec "testa", ki se je zavoljo zdravega razuma kar hitro končal.
Večinoma smo vozili z avtopilotom, ki se poveže z navigacijo. Zadeva funkcionira odlično, predvsem na daljše relacije, saj je voznik lahko veliko bolj sproščen in posledično manj utrujen, čeprav ima vožnjo ves čas pod nadzorom. Sistem stalno zahteva voznikov nadzor in aktivnost, tako da je nemogoče zaspati ali sesti na zadnji sedež ter vožnjo prepustiti avtu. Gre torej le za odličen pripomoček. Na ta način je nemogoče zgrešiti izvoze. Mestoma se je v više ležečih avstrijskih predorih avtopilot izklopil, na kar je seveda glasno opozoril, da je lahko šofer takoj prevzel popoln nadzor nad vožnjo. V neugodnih vremenskih razmerah (megla, močan dež, sneg), ko sta vidljivost in posledično delovanje kamer ter senzorjev zmanjšana, avtopilot sam omeji hitrost vožnje ali od voznika zahteva popoln prevzem nadzora.
Prva stvar, ki smo si jo morali ogledati zaradi dela ekipe na zadnjem sedežu, je bila Allianz Arena, stadion FC Bayern München, nato pa je sledil še BMW Museum. Legenda je legenda, to je treba priznati. V garažni hiši BMW Welt smo preverili polnilnice, ki jih je ogromno. Je pa cena polnjenja precej zasoljena in priklop zahteva vpis v aplikacijo, kar nas je takoj odvrnilo. Tako smo pri BMW zgolj parkirali in ostali vso pot zvesti Superchargerju.
Do nastanitve v Münchnu smo prispeli s 43 %. Avto smo varno pospravili v garažo in ga tam pustili do odhoda. Naslednji dan smo namenili obisku tehniškega muzeja, kjer se nismo mogli izogniti "mojstru" 😉 Preostanek dneva smo se potepali po mestu in na koncu komaj čakali, da pridemo na toplo.
Zjutraj smo se odpravili na pot proti domu s 43 % baterije. Polnili smo že kar kmalu, na Supercargerju v Bernau am Chimsee, kjer smo ga dopolnili za cca. 50 % (23,10 €), tako smo od tam krenili z 80 % baterije. Je pa polnilnica na dobri lokaciji, kjer imaš tudi dalj časa kaj početi.
Tudi nazaj grede smo polnili v Lieznu, saj nam je avto ponovno predlagal ta Supercharger. Dopolnili smo za 40 % (19,56 €) in nadaljevali proti domu z 90 %. Domov smo prišli s približno 30 % baterije oz. 179 km.
Potrjujemo trditev, da je poraba baterije v zimskih razmerah višja. Poleg mraza je na porabo vplivalo tudi mokro vozišče, upor vetra, ki nam v zadnjih dneh ni prizanašal, ter vožnja po avtocestah. Realno se torej v takih razmerah s polno baterijo naredi približno 100 km manj kot sicer. Zato smo veseli, da smo se odločili za različico Long range, ki ima zaenkrat največji domet med vozili Tesla, za 30 km ga presega le najnovejši Model S.
Če potegnemo črto, nas je polnjenje na Superchargerjih za približno 1000 km stalo 82,10 €. Pred odhodom smo avto polnili doma, kar je naneslo okvirno 4 €. Približno toliko bi nas v Sloveniji stalo 70 litrov dizelskega goriva, s katerim bi verjetno prevozili to razdaljo. Morda bi lahko prihranili tudi s polnjenjem na cenejših mestnih polnilnicah v času bivanja, vendar se nam ni dalo ukvarjati s tem. Superchargerji so bili povsod, kjer smo jih potrebovali, prosti, tako da tudi s tega vidika ni bilo težav in odvečnega čakanja. Kako bo pa to videti poleti, bomo z veseljem poročali.
V mislih že snujemo daljše poti, a do teh naj mine še nekaj mrzlih dni!
Komentarji
Objavite komentar