Preskoči na glavno vsebino

Tako se je začelo ...

Konec leta 2021 se je zaradi naraščajočih cen goriva pojavila ideja o nakupu električnega vozila. Glede na potrebe, vsak delovni dan prevoženih cca. 130 km in družinska potovanja na daljše relacije, je bila izbira zelo omejena. Po tehtnem premisleku in kalkulacijah vseh družinskih prihodkov in izdatkov je bila edina logična odločitev nakup avtomobila znamke Tesla Model 3 Long Range Dualmotor, katerega domet naj bi bil cca. 500 km (odvisno seveda od tipa vožnje). Povprečna poraba je 16 kWh na 100 km.  Pred nakupom smo se res dobro pozanimali in dosedanje izkušnje kažejo, da je ocena realna.

Ker marsikoga zanima, kakšne so naše neposredne izkušnje, bomo poskušali na tem mestu iskreno odgovoriti na vprašanja, ki so se oz. se še porajajo nam in ki se morda porajajo tudi vam. Ne pričakujte strokovnih zapisov in ocen, pač pa zgolj laične neposredne izkušnje uporabnikov.

Za nakup se nikakor nismo odločili iz ekoloških vzgibov, saj se zavedamo, da se za "ekološkostjo" e-vozil skriva marsikaj, kar je daleč od ekološkega. Smo pa dobili subvencijo (4500 €) in ugoden kredit Ekosklada. Avto je zdaj z nami malo manj kot eno leto in glede na izdatke smo vsekakor v plusu. Stroški, ki smo jih prej imeli z gorivom, pokrijejo stroške kredita, s tem da zdaj odpadejo tudi cestnina in servisi, ki smo jih prej opravljali vsaj dvakrat letno. Stroški polnjenja so zaenkrat minimalni, a o tem več v naslednjih objavah.




Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Roadtrip po Španiji in Portugalski (16. 7.-11. 8. 2024)

Po enem letu smo končno našli čas, da svoje vtise povzamemo še v digitalni obliki. Na tem potovanju smo namreč namenoma svoje vtise vsak dan sproti zapisovali na papir. Uvodnih nekaj besed smo zapisali takoj po prihodu domov, potem pa se je ustavilo ...  Tokrat smo se držali bolj ob morju, saj smo si poleg dogodivščin želeli tudi malo brezskrbnega plažnega vzdušja. Za poležavanje in branje sicer ni bilo časa, a sonca in morja smo se naužili. Vozili smo po zelo raznolikih pokrajinah in doživeli prav neverjetne temperaturne vzpone in padce, 48 stopinj v notranjosti Španije in 12 stopinj na zahodni obali Portugalske. Spodaj je slika naše poti, ki jo na kratko opiše teh nekaj dejstev:  27 dni, 8823 km, 6 držav, 6 jezikov, 13 kampov in 3 hostli  💪 Povzetek stroškov Polnjenje avtomobila - 590 € Cestnine (vključno s tunelom Mt. Blanc) - 450 € Kampi (23 noči) - 1339 € Sobe (3 noči) - 228 € Potopisni dnevnik Na pot smo šli brez kakršnih koli rezervacij. Tudi časovno se nismo...

Tesla na Tesli ...

Dejansko še nismo napisali objave, ki bi bila negativno nastrojena proti Tesli. No, tudi tokrat ne bomo tarnali nad svojo odločitvijo za nakup ali kakor koli drugače izražali nezadovoljstva z avtomobilom. Prav pa se nam zdi, da povemo, da nista ne avto ne podjetje brez napak. Tokrat nas je bolj kot dejstvo,  da smo sploh morali obiskati servis, razočaral sam ljubljanski servis oz. njegove usluge.  Zakaj smo morali na servis? Že par mesecev po nakupu avta, torej pred približno enim letom, se je pri zavoju začelo rahlo klikajoče ropotanje v desnem kolesu. Zvok je bil podoben zvoku kamenčka v kolesu. Takrat smo slučajno na Superchargerju naleteli na serviserja, ki je polnil službeno vozilo, in smo izkoristili priložnost za posvet. Ko smo mu opisali in pokazali težavo, nam je povedal, da gre za manjšo napako, ki pri trojkah ni redka, in jo bodo rešili na servisu. Naj ne bi šlo za nič vitalnega, kar bi vplivalo na varnost nadaljnje vožnje. Na tem mestu se prijaznemu gospodu zahvalj...

Kako spraviti tri tesla v teslo?

Ja, čisto preprosto, dve spredaj in enega zadaj!  Kako pa spraviti v teslo tri tesla z vso opremo za kampiranje, to pa je drugo vprašanje, ki bo zahtevalo podrobnejšo analizo.  V preteklosti smo na tak način potovali s passatom karavanom, v katerega smo natlačili vse in še več - celo retro kamping stole (tiste jugonostalgične), mizo in otroški voziček. Slednjega ne potrebujemo več, stole in mizo pa smo nadomestili z Decathlonovo varianto v kovčku in nabavili malo večji šotor, saj zadnja leta tretji član odprave zaseda nekoliko več prostora. Glede oblačil nismo problematični. Vse si spakiramo v potovalke, ker so bolj prilagodljive od kovčkov, vzamemo najnujnejše in sproti peremo, kjer je možnost. Ker bomo zdaj stremeli k temu, da bomo v vsakem kampu imeli elektriko, bomo tudi kuhali na elektriko, kar prav tako pomeni manj prtljage, saj bo odpadla tudi naša ljuba retro bomba. Tako je bilo nekoč - Luksemburg 2014 Šotorsko smo zadnja leta, zahvaljujoč Decathlonu, bolje opremljeni ...