Preskoči na glavno vsebino

Nekaj besed o polnjenju

Vprašanje, ki se zelo pogosto pojavi in so nam ga v začetku zastavljali tudi naključni mimoidoči, če so nas opazili, da priklapljamo avto na eni od polnilnih postaj v mestu, je, koliko vas to stane in ali se vam to splača (pravzaprav nič drugače kot v Bosni 😁).  Takih vprašanj je vse manj, ker je število električnih vozil v zadnjih mesecih skokovito naraslo in je splošna javnost o tej temi že precej dobro podučena ali pa se vsaj dela, da je, in ne sprašuje, da ne bi izpadla nevedna.

Ali se nam to splača? Na to vprašanje brez dvoma odgovarjamo pritrdilno. Nam se. Komu drugemu morda ne.

Koliko pa nas dejansko polnjenje stane? Hm ... Dobra stran tega, da smo se lotili bloga, je, da smo zdaj prisiljeni svoje ugotovitve strniti v neko smiselno in jasno obliko. Težko je namreč podati natančne informacije, saj je ocena dejanske porabe odvisna od številnih dejavnikov, ki zelo variirajo, iz dneva v dan, iz meseca v mesec. Pa pri tem ne mislimo na ceno elektrike.

V nakup smo se spustili s kančkom dvoma oziroma brez izdelanega pričakovanja glede možnosti polnjenja in seveda v upanju, da ne bomo že v prvem mesecu ugotovili, da smo popolna tesla. (Zato upamo pisati šele po desetih mesecih 😉.) Najbolj nas je zanimalo, če bomo avto lahko priklopili kar doma in kako bo tako polnjenje vplivalo na mesečni znesek računa za elektriko.

Brezplačnega polnjenja se sploh nismo nadejali, a smo se ga prav hitro navadili. Saj vsi vemo, kako je to s ponujenim prstom in celo roko ... Brezplačnih polnilnic v naši bližini je čedalje manj. Zaenkrat so to le še polnilnice, ki jih sofinancira Ekosklad. Težava je v tem, da jih ni veliko, električnih vozil pa je vse več. Prav tako se vse pogosteje zgodi, da katera od polnilnic ne deluje. Glede na zasedenost teh polnilnic v zadnjih dveh mesecih, opažamo, da se je prav v tem času moral zgoditi največji porast uporabe e-vozil, ali pa na to celo vpliva nedavna poteza dobavitelja električne energije Gen-i. Omenjeni dobavitelj je namreč ponujal zelo ugodne pogoje polnjenja za svoje odjemalce in omogočal do 3 ure brezplačne uporabe svojih polnilnic, ki naj bi bile locirane po vsej Sloveniji in velikem delu Hrvaške. S tem so uspeli prepričati tudi nas, da smo menjali ponudnika in nekaj mesecev dejansko brezplačno in z zadovoljstvom uporabljali storitev E-mobilnost. No, presenetil pa nas je novembrski račun za elektriko, ki je bil naenkrat kar občutno višji. Nismo ravno tako analitično naravnani, da bi si beležili vsak porabljen kilovat, ampak ni nam šlo v račun, kako je to mogoče. Pregled porabe je pokazal, da so nenadoma pri Gen-i, brez posebnega opozorila, začeli zaračunavati polnjenje od prve minute tudi svojim naročnikom. In prav v tem času smo ga kar nekajkrat polnili v mariborskem Europarku in celjskem City Centru. Vse, kar nam je Gen-i sporočil, je bilo, da je v uporabi nova aplikacija, ki bo olajšala polnjenje. Če se je kje v drobnem tisku skrival podatek o prenehanju bonitete brezplačnega polnjenja za naročnike, se posipamo s pepelom, a tega nismo zasledili.   Priznamo, malo so nas nagnili. Tako smo si račun zvišali za slabih 40 €. Na tem mestu se proglašamo za tesla 😏! 

Ampak iz izkušenj se učimo. Zadovoljni moramo biti s prstom ... kaj drugega nam ne preostane. Tako nam zdaj ponujeni prst, berite prosta Ekoskladova polnilnica, pomeni majhno zmago in posebno veselje. Se jih pa še najde, da ne bo zvenelo, kot da je to misija nemogoče. Praktično vsak konec tedna avto brez težav napolnimo na eni izmed njih. Zdaj gre pač za neke vrste igro na srečo, bo ali ne bo. Tega si ne ženemo k srcu, saj bi bilo dolgoročno neumno pričakovati, da bomo vozili zastonj. Je bilo pa fino, dokler je bilo.

Za hitro polnjenje na potovanjih oziroma daljših poteh in če je treba avto res hitro napolniti, so vsekakor najboljši Teslini Superchargerji. S temi se ne more primerjati nobena druga polnilnica. Ne le to, da jih avto poišče sam, preveri, koliko je na določeni točki prostih polnilnih mest, oceni predviden čas čakanja ter predhodno kondicionira oz. pripravi baterijo za polnjenje, tudi plačilo se izvrši samodejno neposredno v aplikaciji, ko priklopiš avto. Kjer koli na svetu se znajdeš, avto le priklopiš na Supercharger, brez nekih nepotrebnih prijav v razne aplikacije. Hitrost polnjenja je odvisna od zasedenosti polnilnih mest, saj moč variira kot na drugih polnilnih postajah. Kot ilustracijo podajamo primer našega zadnjega hitrega polnjenja - v 5 minutah se je za 5 eurov avto napolnil za približno 20 %. Več o uporabi Superchargerjev pa v poročanjih s potovanj. Koliko bomo dejansko porabili za polnjenje na daljšem potovanju, zanima tudi nas, zato ga že nestrpno pričakujemo.

Na poti proti obali smo večkrat uporabili Supercharger pred Casino & Hotel Admiral na Kozini, ki je bil, pomislite, do avgusta 2022 celo brezplačen. Frekvenca polnjenja na tej postaji je bila zato poleti kar precejšnja. S tega vidika nas odločitev za ukinitev brezplačnega polnjenja niti ne preseneča. Več kot je avtomobilov, manj bo ugodnosti, to je v današnjem svetu nekako pričakovano. 

Naša najpomembnejša polnilna postaja, kadar ne naletimo na Ekoskladovo, je zaenkrat domača vtičnica, kjer polnimo pretežno ponoči in ob vikendih. V osmih urah se avto napolni za približno 30 %, strošek takega polnjenja pa je približno 2-3 € (stroške računa Teslina aplikacija sama, ko vneseš ceno kWh). Povprečno se nam to zaenkrat na računu pozna kakšnih 20 € na mesec. Če bomo polnili več, bo seveda tudi račun višji. In še en pomemben podatek - nimamo sončne elektrarne in je zaenkrat niti ne načrtujemo.

Nismo si še omislili Teslinega Wall Connectorja, ki pospeši in optimizira domače polnjenje, saj nam je zaenkrat zadostovala obstoječa napeljava. Vsekakor pa že razmišljamo v smeri nabave, saj je polnjenje doma trenutno najcenejša in najenostavnejša možnost. 

Če potegnemo črto in odmislimo spodrsljaj s polnilnicami Gen-i, celotni stroški polnjenja mesečno ne presegajo 30 €. Tudi če se bo ta strošek v prihodnosti podvojil ali celo potrojil, smo glede na prevožene kilometre še zmeraj v plusu. 


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Roadtrip po Španiji in Portugalski (16. 7.-11. 8. 2024)

Po enem letu smo končno našli čas, da svoje vtise povzamemo še v digitalni obliki. Na tem potovanju smo namreč namenoma svoje vtise vsak dan sproti zapisovali na papir. Uvodnih nekaj besed smo zapisali takoj po prihodu domov, potem pa se je ustavilo ...  Tokrat smo se držali bolj ob morju, saj smo si poleg dogodivščin želeli tudi malo brezskrbnega plažnega vzdušja. Za poležavanje in branje sicer ni bilo časa, a sonca in morja smo se naužili. Vozili smo po zelo raznolikih pokrajinah in doživeli prav neverjetne temperaturne vzpone in padce, 48 stopinj v notranjosti Španije in 12 stopinj na zahodni obali Portugalske. Spodaj je slika naše poti, ki jo na kratko opiše teh nekaj dejstev:  27 dni, 8823 km, 6 držav, 6 jezikov, 13 kampov in 3 hostli  💪 Povzetek stroškov Polnjenje avtomobila - 590 € Cestnine (vključno s tunelom Mt. Blanc) - 450 € Kampi (23 noči) - 1339 € Sobe (3 noči) - 228 € Potopisni dnevnik Na pot smo šli brez kakršnih koli rezervacij. Tudi časovno se nismo...

Tesla na Tesli ...

Dejansko še nismo napisali objave, ki bi bila negativno nastrojena proti Tesli. No, tudi tokrat ne bomo tarnali nad svojo odločitvijo za nakup ali kakor koli drugače izražali nezadovoljstva z avtomobilom. Prav pa se nam zdi, da povemo, da nista ne avto ne podjetje brez napak. Tokrat nas je bolj kot dejstvo,  da smo sploh morali obiskati servis, razočaral sam ljubljanski servis oz. njegove usluge.  Zakaj smo morali na servis? Že par mesecev po nakupu avta, torej pred približno enim letom, se je pri zavoju začelo rahlo klikajoče ropotanje v desnem kolesu. Zvok je bil podoben zvoku kamenčka v kolesu. Takrat smo slučajno na Superchargerju naleteli na serviserja, ki je polnil službeno vozilo, in smo izkoristili priložnost za posvet. Ko smo mu opisali in pokazali težavo, nam je povedal, da gre za manjšo napako, ki pri trojkah ni redka, in jo bodo rešili na servisu. Naj ne bi šlo za nič vitalnega, kar bi vplivalo na varnost nadaljnje vožnje. Na tem mestu se prijaznemu gospodu zahvalj...

Kako spraviti tri tesla v teslo?

Ja, čisto preprosto, dve spredaj in enega zadaj!  Kako pa spraviti v teslo tri tesla z vso opremo za kampiranje, to pa je drugo vprašanje, ki bo zahtevalo podrobnejšo analizo.  V preteklosti smo na tak način potovali s passatom karavanom, v katerega smo natlačili vse in še več - celo retro kamping stole (tiste jugonostalgične), mizo in otroški voziček. Slednjega ne potrebujemo več, stole in mizo pa smo nadomestili z Decathlonovo varianto v kovčku in nabavili malo večji šotor, saj zadnja leta tretji član odprave zaseda nekoliko več prostora. Glede oblačil nismo problematični. Vse si spakiramo v potovalke, ker so bolj prilagodljive od kovčkov, vzamemo najnujnejše in sproti peremo, kjer je možnost. Ker bomo zdaj stremeli k temu, da bomo v vsakem kampu imeli elektriko, bomo tudi kuhali na elektriko, kar prav tako pomeni manj prtljage, saj bo odpadla tudi naša ljuba retro bomba. Tako je bilo nekoč - Luksemburg 2014 Šotorsko smo zadnja leta, zahvaljujoč Decathlonu, bolje opremljeni ...