Vprašanje, ki se zelo pogosto pojavi in so nam ga v začetku zastavljali tudi naključni mimoidoči, če so nas opazili, da priklapljamo avto na eni od polnilnih postaj v mestu, je, koliko vas to stane in ali se vam to splača (pravzaprav nič drugače kot v Bosni 😁). Takih vprašanj je vse manj, ker je število električnih vozil v zadnjih mesecih skokovito naraslo in je splošna javnost o tej temi že precej dobro podučena ali pa se vsaj dela, da je, in ne sprašuje, da ne bi izpadla nevedna.
Ali se nam to splača? Na to vprašanje brez dvoma odgovarjamo pritrdilno. Nam se. Komu drugemu morda ne.
Koliko pa nas dejansko polnjenje stane? Hm ... Dobra stran tega, da smo se lotili bloga, je, da smo zdaj prisiljeni svoje ugotovitve strniti v neko smiselno in jasno obliko. Težko je namreč podati natančne informacije, saj je ocena dejanske porabe odvisna od številnih dejavnikov, ki zelo variirajo, iz dneva v dan, iz meseca v mesec. Pa pri tem ne mislimo na ceno elektrike.
Brezplačnega polnjenja se sploh nismo nadejali, a smo se ga prav hitro navadili. Saj vsi vemo, kako je to s ponujenim prstom in celo roko ... Brezplačnih polnilnic v naši bližini je čedalje manj. Zaenkrat so to le še polnilnice, ki jih sofinancira Ekosklad. Težava je v tem, da jih ni veliko, električnih vozil pa je vse več. Prav tako se vse pogosteje zgodi, da katera od polnilnic ne deluje. Glede na zasedenost teh polnilnic v zadnjih dveh mesecih, opažamo, da se je prav v tem času moral zgoditi največji porast uporabe e-vozil, ali pa na to celo vpliva nedavna poteza dobavitelja električne energije Gen-i. Omenjeni dobavitelj je namreč ponujal zelo ugodne pogoje polnjenja za svoje odjemalce in omogočal do 3 ure brezplačne uporabe svojih polnilnic, ki naj bi bile locirane po vsej Sloveniji in velikem delu Hrvaške. S tem so uspeli prepričati tudi nas, da smo menjali ponudnika in nekaj mesecev dejansko brezplačno in z zadovoljstvom uporabljali storitev E-mobilnost. No, presenetil pa nas je novembrski račun za elektriko, ki je bil naenkrat kar občutno višji. Nismo ravno tako analitično naravnani, da bi si beležili vsak porabljen kilovat, ampak ni nam šlo v račun, kako je to mogoče. Pregled porabe je pokazal, da so nenadoma pri Gen-i, brez posebnega opozorila, začeli zaračunavati polnjenje od prve minute tudi svojim naročnikom. In prav v tem času smo ga kar nekajkrat polnili v mariborskem Europarku in celjskem City Centru. Vse, kar nam je Gen-i sporočil, je bilo, da je v uporabi nova aplikacija, ki bo olajšala polnjenje. Če se je kje v drobnem tisku skrival podatek o prenehanju bonitete brezplačnega polnjenja za naročnike, se posipamo s pepelom, a tega nismo zasledili. Priznamo, malo so nas nagnili. Tako smo si račun zvišali za slabih 40 €. Na tem mestu se proglašamo za tesla 😏!
Ampak iz izkušenj se učimo. Zadovoljni moramo biti s prstom ... kaj drugega nam ne preostane. Tako nam zdaj ponujeni prst, berite prosta Ekoskladova polnilnica, pomeni majhno zmago in posebno veselje. Se jih pa še najde, da ne bo zvenelo, kot da je to misija nemogoče. Praktično vsak konec tedna avto brez težav napolnimo na eni izmed njih. Zdaj gre pač za neke vrste igro na srečo, bo ali ne bo. Tega si ne ženemo k srcu, saj bi bilo dolgoročno neumno pričakovati, da bomo vozili zastonj. Je bilo pa fino, dokler je bilo.
Za hitro polnjenje na potovanjih oziroma daljših poteh in če je treba avto res hitro napolniti, so vsekakor najboljši Teslini Superchargerji. S temi se ne more primerjati nobena druga polnilnica. Ne le to, da jih avto poišče sam, preveri, koliko je na določeni točki prostih polnilnih mest, oceni predviden čas čakanja ter predhodno kondicionira oz. pripravi baterijo za polnjenje, tudi plačilo se izvrši samodejno neposredno v aplikaciji, ko priklopiš avto. Kjer koli na svetu se znajdeš, avto le priklopiš na Supercharger, brez nekih nepotrebnih prijav v razne aplikacije. Hitrost polnjenja je odvisna od zasedenosti polnilnih mest, saj moč variira kot na drugih polnilnih postajah. Kot ilustracijo podajamo primer našega zadnjega hitrega polnjenja - v 5 minutah se je za 5 eurov avto napolnil za približno 20 %. Več o uporabi Superchargerjev pa v poročanjih s potovanj. Koliko bomo dejansko porabili za polnjenje na daljšem potovanju, zanima tudi nas, zato ga že nestrpno pričakujemo.
Na poti proti obali smo večkrat uporabili Supercharger pred Casino & Hotel Admiral na Kozini, ki je bil, pomislite, do avgusta 2022 celo brezplačen. Frekvenca polnjenja na tej postaji je bila zato poleti kar precejšnja. S tega vidika nas odločitev za ukinitev brezplačnega polnjenja niti ne preseneča. Več kot je avtomobilov, manj bo ugodnosti, to je v današnjem svetu nekako pričakovano.
Naša najpomembnejša polnilna postaja, kadar ne naletimo na Ekoskladovo, je zaenkrat domača vtičnica, kjer polnimo pretežno ponoči in ob vikendih. V osmih urah se avto napolni za približno 30 %, strošek takega polnjenja pa je približno 2-3 € (stroške računa Teslina aplikacija sama, ko vneseš ceno kWh). Povprečno se nam to zaenkrat na računu pozna kakšnih 20 € na mesec. Če bomo polnili več, bo seveda tudi račun višji. In še en pomemben podatek - nimamo sončne elektrarne in je zaenkrat niti ne načrtujemo.
Nismo si še omislili Teslinega Wall Connectorja, ki pospeši in optimizira domače polnjenje, saj nam je zaenkrat zadostovala obstoječa napeljava. Vsekakor pa že razmišljamo v smeri nabave, saj je polnjenje doma trenutno najcenejša in najenostavnejša možnost.
Če potegnemo črto in odmislimo spodrsljaj s polnilnicami Gen-i, celotni stroški polnjenja mesečno ne presegajo 30 €. Tudi če se bo ta strošek v prihodnosti podvojil ali celo potrojil, smo glede na prevožene kilometre še zmeraj v plusu.

Komentarji
Objavite komentar